Szerkesztőség

Belépés

Regisztráció

Jelszó emlékeztető

 

Rovatok

Keresés

mese az élet

 

 

Kérdés esetén: sablik@mentropia.hu

 

NEM HÓDOLNAK BE A HÁZHOZSZÁLLÍTÓ ÉTTERMEK

Nemrég robbant a hír, hogy a – korábban 100 százalékos magyar tulajdonban lévő – NetPincért felvásárolta a globális online ételrendelő hálózat, a Foodpanda. A felvásárlás új partner-szerződésekkel is jár, az éttermekre eddig kiszabott jutalékot 15%-ra emelnék, kivéve, ha a vendéglátó kizárólagosságot ír alá. Az események piacra és a konkurensekre gyakorolt hatásáról Veres Lászlóval, a Falatozz.hu ételrendelő portál ügyvezetőjével beszélgettünk.

– Mi a véleménye az akvizícióról és a Netpincér jutalékemeléséről? Milyen következményekkel számol a konkurencia?

Veres László: – A felvásárlást üdvözöltük, hiszen a piacvezető ételrendelő portált vásárolta fel egy hazánkban újoncnak számító másik oldal. A fúziót követő hirtelen szerződésmódosításokat viszont furcsállom, a megemelt jutalék mellett nem maradna árrés az ételeken, ez már olyan árszint, ami mellett nem biztos, hogy megéri az éttermeknek igénybe venni a szolgáltatást. Mi például évek óta 7-10%-os sikerdíjat kérünk, havidíj és regisztrációs díj nélkül, a vendéglátósok visszajelzései alapján ezek még elfogadható kondíciók, de többet már nem tudnának kigazdálkodni egy rendelés árából.

A megújított Netpincéres ajánlatok tartalmaznak olyan kitételt is, miszerint ha az adott étterem más portálon nincsen jelen, kedvezményt kap a jutalékból. Nem félnek, hogy elpártolnak Önöktől az éttermek?

Veres László: – Ezekről az ajánlatokról mi is hallottunk, etikátlannak tartom nem csak a versenytársakkal, de az éttermekkel szemben is. Mivel egy piaci versenyt korlátozó feltételről van szó, fontolgatjuk, hogy a Gazdasági Versenyhivatalhoz fordulunk jogorvoslatért. Ami eddig visszatartott ettől a lépéstől, az hogy a Netpincér ajánlata úgy tűnik, épp az ellenkezőjét érte el, mint ami a célja volt. Azon étterem tulajdonosok, akik a Netpincérrel és a Falatozz.hu-val is együttműködnek és kaptak ilyen ajánlatot, inkább minket keresnek felháborodva, biztosítva a lojalitásukról, mintsem hogy kilépjenek tőlünk.

– Elég bátor, vagy inkább vakmerő lépésnek tűnik felvenni a kesztyűt a legdominánsabb piacvezető portál ellen.

Veres László: – Azzal, ha jogi lépéseket teszünk, nem csak a saját érdekeinket védjük, de az éttermeket is megszabadíthatjuk ettől a lehetetlen helyzettől. Nem gondolom, hogy ránk nézve bármilyen negatív következménye lenne egy vizsgálatnak.

Az éttermek is a csak megrendelőkből élnek, úgyhogy várhatóan ahhoz húznak, ahonnan több rendelést remélnek. Márpedig egy kisebb portáltól kisebb haszon várható, nem félnek, hogy az éttermek inkább megemelik az áraikat és kifizetik a magasabb jutalékot a Netpincérnél?

Veres László: – Természetesen ez is lehetséges forgatókönyv, viszont ha az éttermek árat emelnek, valószínűleg ez együtt jár majd az étel házhoz szállítás iránti kereslet csökkenésével, amivel minden piaci szereplő tisztában van. Szerencsére számos olyan kisebb, magyar tulajdonban lévő ételrendelő portál is működik ma a Netpincér mellett, ami színvonalas szolgáltatást nyújt alacsonyabb jutalékért. Az éttermeknek alternatívát jelenthet, ha több ilyen oldallal leszerződnek egyszerre és ezek közös megrendelői bázisára építenek.


Kárpáti Lili

 

Értékelés

Még nem érkezett értékelés erre a cikkre.

A cikk értékeléséhez be kell lépned.

Hozzászólás írásához be kell jelentkezni.

 

Hozzászólások

Nincs hozzászólás.